מהפכה של ממש בעולם התשובה

ארגון 'אֶת־אַחַי' – מרכז ארצי לייעוץ והכוונה בעולם התשובה • עשרות אלפי בעלי תשובה התבשרו בימים אלו על הקמת מרכז ארצי חדש מסוגו, שכל מטרתו לסייע לציבור היקר של בעלי התשובה.

שתפו את המאמר

Share on print
Share on email
Share on whatsapp

לחצו כאן להורדת חוברת ההשקה של את אחי

עשרות אלפי בעלי התשובה בארץ חיכו ליום הזה, יום בו שורת רבנים מבינים ומנהלים מנוסים 'ירימו את הכפפה' ויתנו מענה מעולה ומותאם לציבור הענק של בעלי תשובה, מענה שנבנה במיוחד לפי צרכי קהילת התשובה בארץ.

בחסדי שמים, מזה שנים שעשרות ומאות אלפי יהודים רחוקים וצמאים חוזרים לכור מחצבתם, מקבלים על עצמם עול תורה ומצוות ושבים לחיק היהדות, בקהילות ישראל תמיד היו הרבה כבוד וההערכה לבעל התשובה הטרי שזה עתה נכנס לעולמה של תורה ויהדות, אך בדרך כלל בשלב ההמשך – עם ההיטמעות מגיעים הקשיים, לא הכל הולך בצורה חלקה, תשאלו כל בעל תשובה מתחיל והוא יספר לכם על התמורות על הספיקות, על התמיהות והשאלות.

בעל תשובה שזכה שיתקיים בו מאמר הגמרא "מקום שבעלי תשובה עומדין צדיקים גמורים אינם יכולים" מוצא עצמו לא פעם מול מבול של קשיים שאינם מטיבים עימו, אלו מקשים עליו להתקרב כהלכה לקהילות הקדושות בעם ישראל, לעיתים זהו הפער המנטלי, ולעיתים חוסר הבנה וחוסר בקיאות בהררים התלויים בשערה.

הן אמנם שרבים מהמתקרבים החדשים בציבור בעלי התשובה, זוכים לקרבה מיוחדת על ידי ארגוני התשובה, ועל ידי רבנים מובילים בעולם התשובה, אולם יחד עם זאת רבים אחרים, לא מצליחים להשיג מענה לבעיותיהם ללבטיהם הרבים, משולים הם לפרח בערבה, לצמא במדבר, הם מבקשים לדעת יותר, להרגיש שווים בין שווים, להיות חלק מכלל ציבור שומרי התורה והמצוות, ולא תמיד עולה בידם, והשאלות עולות וצצות כל העת, לאיזו קהילה להתקרב, מה הדרך החינוכית הטובה ביותר לילדים, היכן לגור, כיצד מתנהגים עם המשפחה היקרה שנותרה מאחור, וכהנה וכהנה.

אשר על כן הקמתו של ארגון 'את אחי' מהווה בשורה חשובה ביותר, אלו שמכירים את הסוגיה מבינים את גודל משמעותה, שכן אחד האתגרים המורכבים ביותר לכל אדם הוא להפוך ל'מהגר' מרצון, לפתוח דף חדש ולא מוכר, לעזוב משפחה, מקום עבודה, מגורים, להתחיל הכל מאפס, ללא המעטפת המשפחתית היציבה, ללא כל המוכר והרגיל, הכל משתנה ממש מקצה לקצה, וכאן נדרשת תמיכה רציפה מקצועית ועקבית, נדרש בית שבו יאוגדו מיטב הרבנים ואנשי המקצוע המבינים את מורכבותם של האתגרים ויודעים לתת מענה בצורה מהירה ומיומנת.

ארגון אֶת־אַחַי – ייעוץ והכוונה בעולם התשובה

ברוך ה' לא אלמן ישראל, ולאור הצרכים הללו הוקם הארגון, 'אֶת־אַחַי' הינו פרי יוזמה של קבוצת רבנים הפעילים שנים רבות בעולם התשובה, ערים למצוקה העולה מהשטח, ומנסים שנים רבות לסייע באופן פרטני ולא ממוסד. הקמתו של הארגון הינה מקפצה של ממש ליכולות הסיוע לציבור בעלי התשובה. מטרת הארגון הינה תמיכה וסיוע לבעלי תשובה בתהליך קליטתם בעולם התורה. שנים של עבודה ונסיון רב הולידו בקרב המקימים את המסקנה כי ארגון אֶת־אַחַי הינו צו השעה.

קרוב לחמישים שנה שתנועת בעלי התשובה בארץ חיה ופועלת והולכת מחיל אל חיל. מאות אלפים בארץ ישראל הגדירו את עצמם במשאל מקצועי ומהימן, כחוזרים בתשובה. זוהי תופעה חסרת תקדים בהיסטוריה של עם ישראל ואין ספק שהמטה אזנו היטב ישמע כאן הדהוד של פעמי משיח. ואכן במרוצת השנים קמו ארגונים וישיבות לעשרות אלפי השבים במטרה לתת מענה רוחני לצימאון האדיר לדבר ה', וברוך ה' הודות לפעילותם הברוכה יודעת תנועת התשובה פריחה ושגשוג רצופים. טוב להודות לה'.

אולם רק מעטים נתנו ליבם לשאלה "ירק זה מאין הוא חי?" בעלי התשובה שחוללו מהפך אדיר בחייהם, היגרו ממקום מגוריהם, שינו אורחות חיים וקיבלו על עצמם עול מצוות, מוצאים את עצמם לא פעם בודדים וחסרי ישע מול אתגרים גשמיים ורוחניים הכרוכים בשינוי העצום שעשו. פרנסה כשרה, שידוכים, יעוץ רפואי, חינוך ילדים וכו' אלו הם מקצת הנושאים הטורדים את מנוחתם של המתקרבים ומביאים אותם לא פעם אל סף משבר.

חזונם של מייסדי אֶת־אַחַי, ההולך וקורם גידים ועצמות, הוא להביא ולהנגיש בפני ציבור בעלי התשובה, על כל סוגיהם וגווניהם את כל אפשרויות העזרה והסיוע והעומדות בפניהם בכתובת אחת, בפנים מאירות ובידידות. "את אחי" מתעתד בעז"ה להעניק לזקוקים לכך יעוץ, הכוונה, ליווי ביישום העצות ומעקב עד להצלחה המלאה בס"ד.

הארגון זוכה לברכתם של הרה"ג ר' מרדכי אויערבאך שליט"א העוסק רבות בעולם התשובה, והרה"ג ר' משה קרמר שליט"א וכן של הרה"ח הרב שמעון שפירא שליט"א. שניהם מחשובי זקני חסידי ברסלב.

בכל סוגיה מורכבת עומד לרשות אֶת־אַחַי הרב החסיד רבי שמעון טייכנר שליט"א מגדולי המשפיעים בחסידות ברסלב בהתיעצות עמו מנווטים את הארגון רבנים ומשפיעים בקהילת התשובה כמו הרב מאור פירר שליט"א ורבנים נוספים אשר מזה עשרות שנים מקדישים את חייהם למען ציבור החוזרים בתשובה.

את משרדי הארגון הממוקמים בבית שמש מאיישת מזכירות מקצועית בכל שעות היום הנותנת מענה לכל פונה במגוון תחומים כמו חינוך תעסוקה והשקפה, כאשר ישנו צוות יועצים מתאים לכל תחום, לרשות הפונים קיימת גם כן מערכת פניות וירטואלית ברשת המקוונת הנותנת מענה אונליין.

עם השקת מערך הפעילות בארגון מתוכננת סדרת פעולות חשיפה לקהל הרחב, כצעד ראשון הופצה חוברת הסברה מושקעת ומהודרת באלפי עותקים, החוברת הופצה ברחבי הארץ בעשרות ערים, בהפצה ממוקדת וייעודית לציבור בעלי התשובה. במקביל יופץ עלון חודשי לקהל היעד ובו ישולבו תכנים מותאמים על ידי טובי המוחות והיועצים של 'את אחי'.

כחלק מהשקת הפעילות מתוכננים ימי עיון וסדנאות שיתקיימו בקרוב, חברי 'את אחי' יישבו לסימפוזיונים יחד עם גדולי המחזירים בתשובה, ועם יועצי הארגון שיעשירו את המשתתפים במידע רב על עולם התשובה, על אתגרי החינוך ועל התאקלמות בעולם החרדי, במקביל שוקדים בארגון על תכניות ענק שיעניקו קורת גג וחממה של ממש לציבור בעלי התשובה ברחבי ארץ הקודש, כאשר דגש רב יינתן על נתינת מענה חינוכי והקמת מוסדות מותאמים, וכן על יצירת מארג אנושי של חברי 'את אחי' שישתתפו בשבתות התאחדות והעשרה.

בהנהלת הארגון השוקדת על הקמתו למעלה משנה מדווחים בסיפוק רב כי ההדים העולים מהשטח הינם עצומים ורבים והתחושה הכללית היא שאכן ארגון זה ישלים את מה שהיה חסר כל כך בתחום רבות בשנים.

ליצירת קשר עם משרדי הארגון ולכל שאלה ניתן לפנות לקו טלפון שמספרו: 02-5329617

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעניין אכילת בצל חי

שלום כבוד הרב. לעניין אכילת בצל חי אצל חסידי ברסלב בכלליות – ואכילתו עם דג ההרינג המלוח.! שאלה:1. האם שמן כובש בצל? 2. האם הוא מונע או מעכב כבישה? 3. מה דינו של בצל ששרה בשמן (יומיים) ומערבבים אותו עם דג מלוח. ?